15 Nisan 2013 Pazartesi

Prag

Gönderen hayalieren zaman: Pazartesi, Nisan 15, 2013

prag



En sevdiğim mevsim Eylül ayında ordaydık. Hava durumları yağmurlu  gösterse de bize hep yüzünü gösterdi güneş. Son gün yağmur bıraktı gökyüzü ve ben anladım ki yağmur Prag'a çok yakışıyor. Hazırlıklıydık ve zaten şehri terk ediyorduk.

prag

Ama anladım Prag kesinlikle karlar altında da görülmeliydi. O bakımlı şehir nasıl da taşırdı karı. Bundan 7-8 yıl önce bir belgeselde seyretmiştim o zaman aşık olmuştum.

Zaten Orta Avrupa her zaman daha çekici gelmişti bana. Daha eski, daha sıcak, daha bozulmamış ve dokunulmamış. Yanılmamıştım. O yüzden benim için gitmeden özlediğim şehirdir kendisi.

prag

İlk yurt dışı seyahatim olduğu için çok heyecanlıydım ve her şeyi ülkemle karşılaştırıyor ve çok iyi gözlemliyordum. Paris, Prag, Viyana ve Budapeşte dörtlemesi yapmıştık ve benim seçimim Prag olmuştu.

Uçaktan indiğimiz anda güzel ve temiz bir hava vardı ve insanlar temiz görünümlü ve güzel yüzlülerdi.

Ulaşım gayet rahat ama arnavut kaldırımlarında yürüyerek gezmek Prag atmosferi için en güzeli.

Çünkü her sokak size ayrı bir süpriz yapabilir  ve sokakları da orta çağ giyimli asker çıkabilir duygusu oluşturan film seti gibi.

prag


 Bundan sonra buraya hiç gelemeyecek gibi, bolca yürüyün derim ben..

prag




Her bina o kadar bakımlı ki hepsini fotoğraflamak geliyor insanın içinden.UNESCO 1992 yılında şehir merkezini ''Doğal ve Kültürel Miras Alanı'' olarak ilan etmiş. Halen çok yerinde bir karar.

Kısacası Prag görmekten mutlu olduğum ve herkese tavsiye ettiğim şehirdir.

prag





0 yorum :

Yorum Gönder

 

Hayat gezince
güzel...
Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea