14 Nisan 2013 Pazar

Mutlu pazarlar :)

Gönderen hayalieren zaman: Pazar, Nisan 14, 2013
muffin


Küçük keklerin en güzel yanları bir baz hamurla dilediğinizce çeşitte kekler elde etmeniz ve sunumu ile  davet sofranıza şıklık katmanız. Muffin kabı kullanmadığımdan kağıtları iki kat yaptım ve sorun çıkmadı. Orjinal tarifte 12 adet kek yazıyor ama ben bardak ölçüsünü  ikea renkli bardaklarını kullanarak 2 katı kek elde ettim. İki kere muffin tarifi denememde tarifi aynen uyguladım gerçekten lezzeti harika.Fındıklı, cevizli, sade, kakoulu, çikolata parçaları kullarak dilediğiniz lezzeti sağlayabilirsiniz. Benim tercihim fındıklıdan yana.


Malzemeler :

  • 250 gr. un (8 yemek kaşığı tepeleme un)
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 yumurta
  • 3 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 100 ml. sıvı yağ (kahve fincanı -orta büyüklük)
  •  1 su bardağı yoğurt (kendi yaptığım yoğurdu kullandım :)
  • Muffin kek kalıbı ya da sadece kağıtları (kağıtları 2 hatta 3 kat kullanmanız gerekebilir)
Yapılışı ;

Şeker,yumurta ve vanilyayı derin bir kapta çırpalım. Sıvıyağ ve yoğurdu ekleyip çırpmaya devam edelim.

Elenmiş un ve kabartma tozunu başka bir kapta karıştıralım ve yavaş yavaş ilk yaptığımız karışıma ekleyerek karıştırmaya devam edelim.

Karışıma istediğimiz malzemeleri sırasıyla ve dilediğimiz kadar ekleyip keklerimizi çeşitlendirelim. İster sade, ister çikolata parçalı, ister kakaolu, ister fındıklı cevizli ...

Muffin kağıtlarına 2 yemek kaşığı koyalım.

Önceden ısıttığımız 180  derecelik fırında 20 dakika kadar pişirelim.


muffin



0 yorum :

Yorum Gönder

 

Hayat gezince
güzel...
Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea