30 Ocak 2015 Cuma

Güneş Batarken Bile Büyük

Gönderen hayalieren zaman: Cuma, Ocak 30, 2015
Her zaman farkındalık yaratan filmleri, oyunları ve kitapları sevmişimdir. Bir de mutlu etmeli tabi. İyi ki geldim izledim okudum diyebilmeli insan.

Güneş Baterken Bİle Büyük


Sanırım bu duyguları çok dolu dolu yaşayamadım. Oyunu anlamak için entelektüel bir birikime, dönemin yazarlarına ve olaylarına hakim olmak gerekir. Yazarlar arasındaki atışmaları yakalayabilmek için daha öncesini, kitaplarını bilmek gerekir. Genel hatları ile oyunu anladığımı ama ayrıntılarda çok ta bana hitap etmediğini söyleyebilirim. Çünkü birikim olmadan anlamak çok zor. Hele bir de konu geçişlerini yakalamadıysan çok daha zor :)


Güneş Batarken Bile Büyük

Kısacası oyun genel seyirci için biraz zorlayıcı idi. Fakat yine de GEOTHE 'nin hayatına yansıyan dönemin iktidar oyunları görmek, yazarı daha iyi anlamak isterseniz gidebilirsiniz. 

Güneş Batarken Bile Büyük


Ve tabi ki başrol oyuncusunun performansı için izlenebilir.

Güneş Batarken Bile Büyük


Dönem kıyafetleri ile izlediğim oyunlar sizi de bir yerlere götürüp acaba antik tiyatrolarda oyun izlemek nasıl olur diye düşündür mü ?


Fimin Künyesinde yazanlar ; Johann Wolfgang von Goethe’nin alt sınıftan bir kadınla evlenerek Weimer’dan ayrılması ve taşraya taşınması sürecini konu edinen oyun, yazarın Napoleon istilası altındaki ülkesinde geçirdiği dönem, özellikle hayatındaki kadınlar ile ilişkisi odağında ele alınırken biz yazarın gözündeki dünyaya, yaşamına, hatta evine konuk oluruz.



0 yorum :

Yorum Gönder

 

Hayat gezince
güzel...
Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea