27 Haziran 2013 Perşembe

Budapeşte Gezilecek Yerler

Gönderen hayalieren zaman: Perşembe, Haziran 27, 2013

Budapeşte


Şimdi bakıyorumda fotoğraflara ne çok yorulmuşum. Bundan sonra bir kaç ülke-şehir rotası yerine, bir ülke birkaç şehir ya da sadece bir şehir olmalı gezilerimizde. Çünkü dönüp baktığımda çoğu bina ayrıntıları diğer şehirlere karışmış ve daha çok sadece yürüdüğüm, kafelerinde oturduğum anları pürüzsüz hatırlıyorum.

Ama yine de yazık olmasın Budapeşte'ye diye notlarımda toparlamaya çalıştım. Ne çok fotoğraf çekmişiz. Ne güzel fotoğraflar...Yok yok güzel hatırlıyorum ben bu şehri.

Gitmeden önce en çok Tuna Nehri' ni merak etmiştim. Neden bilmem ama sanki bir bağım var gibi. Efsanevi gibi. Yanıltmıyor beni, çoğu Avrupa şehrine nazaran mavi akıyor halen.

Gündüzü ayrı güzel, gecesi ayrı güzel, nehrin kıyısına kurulmuş nazlı şehir. Zaten akıyorsa şehrin ortasından bir nehir, nasıl güzel olmazdı o şehir.

Budapest


Trenden ilk indiğim an bende eski İstanbul filmleri hissi uyandırdı. Bir kaç eski şehir içi otobüslerini görmemden olabilir. Hani şu bizim de kullandığımız kırmızı körüklü otobüslerden. (Tanıdık gelmesi normal biz bu otobüsleri Macaristan'dan ithal etmişiz). Zaten şehrin içine girdikçe daha da avrupalaşıyordu.

Budapest


Budapest Card ve haritaları alıyoruz hemen. Şehir içi ulaşımının yanı sıra 60 kadar müzeye de bedava giriş hakkı sağlıyor size. Hiç müzeye girmek te istemeyebilirsiniz. Ama meraklısıysanız Rusya' nın dışında en büyük sovyet heykel koleksiyonu bu ülkede imiş.


Budapest

Macar salamı endamından mıdır bilmem her yer salam koktu bana :) Son günümüzde küçük bir festivale denk gelmiştik. Tam içeriğini hatırlamıyorum ama, yöresel lezzetleri ve Macar müzikleri bir arada bulabileceğimiz bir yer. Et ağırlıklı bir mutfakları olduğu göze çarpıyordu ve ayrıca kurutulmuş kaz ciğeri, geyik eti gibi standlar vardı. Ayrıca bu kültürde at' ların yeri olduğu da barizdi. Satılan atçılık ile ilgili aksesuarlar ve gösterisi vardı. Sanırım bu anları da çok seviyorum. Etkinliğin içinde buluyorsun kendini. Budapeşte denilince macar salamı kokusunu hissetmemin etkiside bu festivaldir sanırım :)

Bu arada otelimiz Hösek Tere'ye  (kahramanlar meydanı) yakın. Otel araştırırken fikir olsun derseniz,


Budapeşte şehri  Dünya'nın en eski 3.yer altı taşıma sistemine sahip. 1979 yılında Dünya Miras Listesi 'ne eklenmş. Halen eski şirin metroları var. Metro geldiğinde kullanılan müzik ise bana mario oyununun içine girmişim gibi hissettirmişti.

Sahi Dünya'nın en eski 2.yer altı taşıma sistemine sahip İstanbul yeraltı sistemini geliştirmek için neden bu kadar geç kalmış. Neden bizim de ağlarımız gelişip kısaca mavi hat, kırmızı hat diye ayrılmıyor. Çok manidar olmalı ki bu konu ile ilgili Mostar gezisinde otelde TRT de bir tartışma programına denk gelmiştik. Programda yapılan tren ağları ile ülkenin gelişmişlik düzeyinin artmasının hızlandığı gerçeği olduğu için Osmanlı'nın dış güçler tarafından bu anlamda engellenmesi üzerine idi. Daha sonra programı evden internetten izlemiştim.

Her otelde mutlaka bakarım ne tarz programlar, nasıl reklamlar var diye kısa bir tur atarım. Kısa bir kültür turu olsun diye. Gerçi yorgunluktan kanal değiştircek mecalide kalmıyor ya insanın. Bu arada  Türk dizileri yoğunluğu gerçekten farkediliyordu.

Bu arada Budapeşte ' de gezilecek ve gezdiğimiz diğer noktalar için mutlaka alttaki linkleri gezin. Keyfi bol bir Budapeşte gezisi dilerim.




4 yorum :

Unknown dedi ki...

Yine güzel bir dille anlatmışsın canım,gittimde geldim bile ama parlemanto binasını birde gece fotoğraflasaydın onuda senin gözünden görseydik keşke:)

Budapeste sehir ve konaklama dedi ki...

Budapeste harika bir sehir. Gidenlere bizimde kaldigimiz aparti tavisye edecegim. Faydasi olur gidenlere : www.budapestetur.com
Yazilanlarin hepsini takip ettik kesinkle harika oldu . Elinize saglik. Buarada haktiniz kalirsa mutlaka estergona gidin derim.

Budapeşte gezilecek yerler rehberi dedi ki...

Budapeştede alternatifleri ararken sitedeki resimlere bakıp birazda gaza geldik :) Budapeştede bir turkçe rehber bulduk ( www.budapeste.net ) ve alternatif bir tur istedik. Tam anlamiyla harikaydi. Tüm resimdeki yerleri ve Budapeştenin alternatif sıra dışı mekanlarını iki gün boyunce gezdik. En çok hoşumuza gidende ikinci el dükkanları ve bit pazarıydı. Harika yağlı boya tablo buldum 80 euroya.....

hayalieren dedi ki...

Şu pazarları bir ben bulamıyorum :(

Yorum Gönder

 

Hayat gezince
güzel...
Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea