16 Eylül 2013 Pazartesi

Üsküdar - Kuzguncuk

Gönderen hayalieren zaman: Pazartesi, Eylül 16, 2013

Kuzguncuk

Kuzguncuk

Üsküdar gezimizin neredeyse sonu sayılır. Artık yemek yememiz lazım. Saat geç olduğu için Paşalimanı bölümünü otobüsle transit geçip kendimizi Kuzguncuk' a bırakıyoruz. Birden iklim değişiyor. Resmen köy havası var burada. Köklü ağaçların gölgesi ve kokusu sarıyor seni. Bir an, bu kadar kısa bir yolculuk olmasına rağmen İstanbul 'dan çıktım sandım kendimi. Burada yaşayanlar çok şanslı olmalılar. Sanki şehrin koşturmacası burada durmuş gibi. Herşey sakin...

Kuzguncuk

İster sahil boyu, ister ara sokakları gezin... Biz topu topu belki de üç bilemedin dört sokak gezebilmişizdir. Buna rağmen üç tane gelin fotoğraf çekimi gördük günlerden Perşembe olmasına rağmen.

Kuzguncuk

Öyle çok fotoğraf çekmedim çünkü bir an önce oturmak istiyordum. Gözüm ilk defa cumbalı evleri bu kadar görmezden geldi. Siz umarım daha çok ve bilinçli gezersiniz.

Kuzguncuk


Kuzguncuk

Kuzguncuk İstanbul 'un gerçekten yaşanılası semtlerinden biri. Mahalle kavramı sanki halen var olan yer gibi.

Kuzguncuk ismi de Evliya Çelebiye göre, II. Mehmed (Fatih) zamanında (1451-1481) buraya yerleşmiş olan “Kuzgun Baba” adlı bir veliden almış.

Semt aynı zamanda bir çok dizinin de mekanı. Örneğin ''Perihan Abla'' , '' Süper Baba'' , ve '' Ekmek Teknesi'' burada çekilmiş.

Kuzguncuk

Biz ''Perihan Abla'' sokağındaki ''Ekmek Teknesi'' isimli mekanda yemek yedik. Ekmek teknesi dizisinin fırını olan yer. Dışarda küçük 3-4 masası olan minicik bir mekan. Ben dizi sahnelerini pek bilmediğimden diğer mekanları hatırlayamadım ama kahvehane, berber hepsi bu sokak civarındaymış.

Kuzguncuk

Siz siz olun azıcık kendinize iyilik yapmak için bir yarım gününüzü bu semte ayırın . Gerçekten çok iyi gelecektir.

Kuzguncuk

Üsküdar yazısının ilk bölümlerini okumak isterseniz önce buraya ve buraya da beklerim.

Kuzguncuk


1 yorum :

NETRUN dedi ki...

kuzguncuk'ta bu kadar dizinin çekilmesi boşuna değil..
gezince daha iyi anlıyor insan..
sokaklarında gezerken bir sinema platosunda hissediyorsunuz..
şiddetle görülmesi tavsiye edilir..

bu arada bir kez daha bu yazıyı okumak bana iyi geldi.. :)
tekrar bi yerlere gitmek istiyorum artık ben ama ;)

Yorum Gönder

 

Hayat gezince
güzel...
Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea